Mércores 12°
  4. O Concello de Malpica reivindica o 8M a importancia da igualdade no deporte onde “Xuntas Gañamos”

8Mar 2022

A concelleira de Servizos Socias da lectura a un manifesto institucional e a deportista María Varela destaca a importancia de profesionalizar o deporte

Ao longo da xornada mostrouse a presenza da muller nos máis diversos ámbitos da sociedade malpicá

O Concello de Malpica celebrou hoxe o 8M, Día Internacional da Muller, cunha serie de actos desenvolvidos no Centro Cívico, e que xiraron en torno á importancia das mulleres no deportes baixo o lema “Xuntas Gañamos”. Ademais deuse conta da presenza femenina nos máis diversos ámbitos da sociedade malpicá.

A xornada comezou coa lectura dun manifesto institucional por parte da concelleira de Servizos Sociais, Marisol Blanco. Un texto que destacou a importancia de traballar diariamente por un futuro mellor para todas e que lembrou que este é o 47 ano que se celebra este día e aínda queda moito por facer.

Posteriormente a ex xogadora de fútbol sala, e adestradora do Viaxes Amarelle feminino, María Varela Bardanca, deu unha charla para o estudantado do Concello na que falou do papel da muller no deporte.

Un relatorio no que Varela Bardanca deu a coñecer a súa traxectoria e experiencia nun deporte maioritariamente masculino. Asemade dixo que, en moitos casos, as mulleres atopan unha dobre barreira, por unha banda a desigualdade polo sexo e por outra porque participan en deportes na que a súa presenza é minoritaria.

Durante a charla, a antiga adestradora da selección galega feminina de fútbol sala, deu a coñecer o nome de diversas deportistas da comunidade, repasando nomes como os de Ana Peleteriro, en atletismo, ou Teresa Portela, en piragüismo. No caso destas dúas fixo referencia a que é posible que a primeria fose máis coñecida por saír nun programa de televisión que polos seus triunfos. E, no caso da segunda dixo que Portela é a deportista galega con máis medallas e lamentou que posiblemente sexa menos coñecida que Saúl Craviotto.

Ambas deportistas forón algúns dos exemplos escollidos para dar conta de como os méritos profesionais as veces non son recoñecidos igual para os homes que para as mulleres.

Asemade repasou os nomes de outras atletas, piragüistas, xogadoras de balonmán e fútbol sala e expertas en skate galegas que destacan no panorama nacional e internacional. Ao mesmo tempo destacou a importancia de profesionalizar a presenza da muller no deporte, de traballar día a día pola igualdade e de que: “Vivades o voso soño disfrutando cos demáis”.

O acto no Centro Cívico rematou coa presenza do alcalde de Malpica, Eduardo Parga, que entregou a Maria Varela unha peza de olería de Buño.

As mulleres en todos os ámbitos

Ademais ao longo da xornada o Concello deu conta da presenza das mulleres en diferentes ámbitos como na olería, onde María Canedo Pena conta dende Buño a innovación que está facendo xunto co seu home, Eloi, ó mesturar olaría e deseño de moda, gráficos e a música entre outras.

Pola súa banda Icía Varela, de Cerqueda, que leva a música e a filoloxía no ADN destaca, o valor de ensinarlles ós máis novos e novas o canto e o manexo da pandeireta. Varela transmite todos os seus coñecementos como profesora de música tradicional na asociación cultural Ragiñas de Cerqueda.

Tamén destaca a interpretación realizada pola pandereteira malpicá, Elena Verdes, a música tradicional é o motivo que a fai achegarse á súa terra cada fin de semana. Verdes tamén é a presidenta da asociación cultural Carcaxía, de Seaia, e lembrou que os inicios non foron doados polo escaso liderado das mulleres naqueles tempos debido ás desigualdades de xénero existentes.

Asemade lembrouse a traxectoria do equipo senior femenino da UD Cerqueda como símbolo de valentía e heroicidade, un conxunto de xogadoras que ao longo dos anos viron como evolucionou este ámbito de “o non vaías, que os nenos vancha dar patadas” a “se empezas agora, pódelo tomar como algo máis profesional”.

Unha completa xornada na que o Concello de Malpica reivindicou a importancia das mulleres e o seu papel en todo os ámbitos, así como a necesidade de seguir traballando diariamente para avanzar cara á igualdade.