4. Manifesto institucional polo Día Internacional da Muller

9Mar 2022

Manifesto institucional polo Día Internacional da Muller

O Concello de Malpica reivindica esta figura na xornada do 8 de marzo

O Día Internacional da Muller, que se celebra este 8 de marzo, vai polos 47 anos de conmemoración dende que a Organización das Nacións Unidas (ONU) o promulgou no 1975, se ben é certo que a loita comezou moito antes.

Ata o de agora xa se camiñou moito. Lográronse dereitos básicos como poder votar nas eleccións, ocupar posicións de responsabilidade en política e na sociedade en xeral, así como acceder ó traballo e ó estudo. Porén, hoxe en día segue sendo necesario acadar outros nos países máis desenvoltos, e estes primarios naqueles que están menos avanzados.

Neste 2022, a xornada está dedicada a todas as mulleres do mundo que están aportando para combater o cambio climático a prol de construír un futuro máis sostible para todas as persoas. Neste sentido, dende estas liñas queremos aportar cinco accións para fomentar a igualdade de xénero e a sustentabilidade, dous dos problemas máis graves da sociedade, na procura de atopar solucións, pois para avanzar cara un futuro mellor é necesario tomar medidas hoxe.

Hai que empoderar ás pequenas agricultoras. A Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura proxecta que se as agricultoras tivesen un acceso equitativo aos recursos produtivos, os seus rendementos agrícolas aumentarían entre un 20 e 30 %. Isto permitiría reducir o nivel de fame negra no mundo dun 12 a un 17 %. Aumentar a capacidade produtiva das pequenas agriculturas tamén axuda a promover as prácticas agrícolas sostibles.

Débese investir no traballo de coidados. A economía mundial depende do traballo de coidados non remunerado ou mal remunerado que realizan, sobre todo, as mulleres. Con todo, a pesar do seu carácter esencial ––do cal fomos testemuñas como nunca antes durante a pandemia do covid-19––, este traballo non é valorado como cómpre, senón que sucede todo o contrario. Do mesmo xeito que ocorre co medio ambiente, considérase un produto ilimitado que pode utilizarse sen que isto carrexe ningún custo ou consecuencia.

Tense que apoiar o liderado das mulleres. En xeral, as mulleres adoitan ter máis en conta ás súas familias e comunidades nos procesos de toma de decisións, o que é crucial para crear as solucións integrais que contribúen á adopción de medidas climáticas efectivas.

É importante inanciar ás organizacións de mulleres. A colaboración do Goberno coas organizacións de mulleres pode axudar a garantir que as políticas climáticas satisfagan as necesidades específicas das mulleres e as nenas, e que a súa aplicación sexa eficaz.

Por último, débese protexer a saúde das destas. De acordo coas investigacións, as mulleres sufrirán os efectos negativos na saúde do cambio climático. En xeral, son máis propensas a morrer como consecuencia dos desastres, debido en parte ao seu acceso limitado aos recursos e servizos. As investigacións tamén revelan que o cambio climático terá efectos negativos na saúde sexual e reprodutiva.

Únete e esixe reformas sociais que prioricen a igualdade de xénero e a sustentabilidade nos obxectivos de progreso.