Martes 14°
Mércores 14°
  4. O presidente de Portos e o director de Augas de Galicia supervisan as obras previas á construcción da EDAR de Malpica

4Nov 2014

Acompañados polo alcalde e o concelleiro de Obras visitaron as novas casetas dos mariñeiros, xa rematadas e entregadas a Portos
540-f-foto

O presidente de Portos de Galicia, José Juan Durán, e o director de Augas de Galicia, Gonzalo Mosqueira, visitaron hoxe as novas casetas dos mariñeiros de Malpica, rematadas e recibidas xa por Portos. No percorrido polas instalacións estiveron acompañados polo alcalde, Eduardo Parga, e o concelleiro de Obras, Miguel Fernández. A edificación das novas casetas supón un paso imprescindible de cara á construcción da estación depuradora de augas residuais (EDAR) na zona do Monte da Plancha, onde está situados os actuais departamentos para usuarios, que serán demolidos.

O novo edificio acollerá as 13 casetas que hai que derrubar. Todas terán subministro de auga, electricidade e conexión ao saneamento, e algúns dos departamentos destinaranse ao oficinas e ao Club Náutico.

A EDAR, segundo indicaron hoxe os representantes da Xunta, estará lista a finais do ano que vén. A empresa construtora xa está a traballar na estabilización dos taludes do Monte da Plancha. Segundo indicou o alcalde, Eduardo Parga, a finalidade das obras é asegurar a ladeira na zona na que irá ubicada a EDAR.

A construción da EDAR, unha importante infraestrutura que solucionará de xeito definitivo os problemas de saneamento da vila, está financiada pola Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas da Xunta e o Feder (Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional), que achega o 80% dos 5,4 millóns de euros consignados para a obra. A depuradora de Malpica empregará un tratamento biolóxico, en concreto, unha tecnoloxía de biofiltros no seu proceso de depuración. Esta avanzada tecnoloxía permite reducir ao mínimo o espazo que ocupará a planta. Este aspecto, xunto co feito de que a EDAR emprazarase nun edificio de formigón, pedra e madeira, facilitará a súa integración no entorno portuario, reducindo significativamente o seu impacto visual. A EDAR situarase no extremo sur do peirao. A localización foi consensuada entre a Consellería de Medio Ambiente, Portos de Galicia e o Concello de Malpica tras o estudio de distintas alternativas.

A estación depuradora de Malpica de Bergantiños dará servizo a máis de 7.000 habitantes.