4. O patrimonio, protagonista da Semana Santa en Malpica

27Mar 2015

O patrimonio, protagonista da Semana Santa en Malpica

O Concello de Malpica pon en marcha o programa Vila Oleira de Buño en colaboración co Ecomuseo do Forno do Forte e a Asociación Oleira
540-f-foto

O patrimonio será o protagonista do programa organizado polo Concello de Malpica de Bergantiños para esta Semana Santa en colaboración con diferentes colectivos do municipio. A primeira cita será mañá sábado na Croa do Castro, en Cerqueda, onde se vai levar a cabo a primeira xornada de limpeza que deixará ao descuberto o xacemento da Idade de Ferro. Coincidindo co traballo dos voluntarios e voluntarias está previsto un completo programa de actividades paralelas, e ademais empezará a funcionar o Tren da Croa, con visitas guiadas por tres itinerarios diferentes. Outra das novidades deste 2015 é o proxecto Vila Oleira de Buño, que inclúe numerosas propostas arredor da artesanía.

XORNADA DESBROCE DA «CROA DO CASTRO DE CERQUEDA»

Sábado, 28 marzo 2015.

A xornada de desbroce da Croa do Castro de Cerqueda está organizada polo Concello de Malpica en colaboración coa Asociación Cabalar Os Veteranos, a Asociación Cultural Raigañas, a Asociación de Veciños Monte d?Arxa, a Comisión de Festas de Cerqueda e a Agrupación Ciclista Castro da Croa. O programa é o seguinte:

10.00 h. Benvida ao voluntariado.

12.00 h. Parada ciclista a cargo da Agrupación Ciclista Castro da Croa.

12:30 h. Visita guiada ao castro para voluntariado, asociados, veciñanza e visitantes.

13.00 h. Pasacroa e tocada de música tradicional a cargo da A.C. Raigañas.

13:30 h. Xantar campestre.

15.00 h. Rutas (continuadas) en tren guiadas por Xabier Couto Castro. Saídas Malpica (bar Panchito)

15.30 h. Rutas (continuadas) en tren guiadas por Xabier Couto Castro. Saídas Buño (O Empalme)

16.00 h. Ruta e parada cabalar a cargo da Asociación Cabalar Os Veteranos.

17.15 h. Ruta en tren para alumnado das actividades da A.C. Raigañas. Saída As Pozacas (local sociocultural)

17:30 h. Merenda para voluntariado e finalización da xornada de limpeza.

Os itinerarios e os horarios das Rutas no Tren da Croa son os seguintes:

Itinerario A: (desde Malpica de Bergantiños)

IDA: Malpica de Bergantiños (O Panchito), O Ventorrillo, Piñeiros, Seixas, Fonte dos Bois, Tormeán, Folgueira, Pasacondía, O Asturiano, Casa da Lebre, A Cabreira, A Lagoa, Algadán, O Ceán e Croa do Castro [no cruzamento da pista da parcelaria coa do Ceán] (baixada e visita á Croa do Castro). O regreso a Malpica farase cando baixen os usuarios da parada de Buño.

VOLTA: Croa do Castro, Os Resíos, Aldeola, Pasacondía, Tormeán, Folgueira, Fonte dos Bois, Seixas, Piñeiros, O Ventorrillo, Malpica.

Itinerario B: (desde Buño)

IDA: Buño (O Empalme), Os Barreiros, Aldeola, Casa da Lebre, A Cabreira, A Lagoa, Algadán, O Ceán e Croa do Castro [no cruzamento da pista da parcelaria coa do Ceán] (baixada e visita á Croa do Castro). Croa do Castro [no cruzamento da pista da parcelaria coa do Ceán] (baixada e visita á Croa do Castro). O regreso a Buño farase cando baixen os usuarios da parada de Malpica.

VOLTA: Croa do Castro, Os Barreiros, Buño (O Empalme)

Itinerario C: (desde As Pozacas)

IDA: local sociocultural (As Pozacas), Cerqueda, O Asturiano, Casa da Lebre, A Cabreira, A Lagoa, Algadán, O Ceán e Croa do Castro [no cruzamento da pista da parcelaria coa do Ceán] (baixada e visita á Croa do Castro). Croa do Castro [no cruzamento da pista da parcelaria coa do Ceán] (baixada e visita á Croa do Castro). O tren agardará a que os rapaces dean unha volta polo castro.

VOLTA: Croa do Castro, Os Resíos, A Campela, Cerqueda e As Pozacas.

Horarios:

15.00 h. Saída Malpica (bar Panchito)

15.30 h. Saída Buño (O Empalme)

16.00 h. Saída Malpica (bar Panchito)

16.30 h. Saída Buño (O Empalme)

17.15 h. Saída As Pozacas (local sociocultural)

PROGRAMA VILA OLEIRA DE BUÑO

Do 31 de marzo ao 5 de abril

O Ecomuseo do Forno do Forte rebordará actividade durante a Semana Santa. O Concello de Malpica de Bergantiños, a Asociación Oleira de Buño e o propio ecomuseo propoñen unha serie de actividades que van dende rutas guiadas ata obradoiros e unha cocción experimental en forno aberto. Este é programa completo:

Xoves 3 de abril
De 11.00 h. a 17.00 h. no Ecomuseo do Forno do Forte
Cocción Experimental en forno aberto (Fundación Terra Termarum de Cuntis).

De 12.00 h. a 14.00 h. e de 16:00 h. a 18.00 h.  no Ecomuseo do Forno do Forte
Obradoiro de elaboración e decoración de pezas castrexas  (Fundación Terra Termarum de Cuntis).

De 12.00 h. a 13.00 h. Ruta guiada Os Fornos Tradicionais de Buño: Forno dos Mouróns, Forno da Costa e Forno do Forte.

De 18.00 h. a 19.00 h. Ruta guiada Os Fornos Tradicionais de Buño: Forno dos Mouróns, Forno da Costa e Forno do Forte.

Venres 4 de abril
De 11.00 h. a 14.00 h. no Ecomuseo do Forno do Forte
Obradoiro de modelado de barro

Sábado 5 de abril
De 11.00 h. a 14.00 h.
Obradoiro de modelado de barro

Horario de apertura do  Ecomuseo do 31 de marzo ao 5 de abril de 11.00 h. a 14.00 h. e de  16.00 h.  a 20.00 h.

As rutas guiadas partirán do parque Luciano García Alén (Ao lado da igrexa parroquial) a inscrición realizarase no punto de saída. Ó remate da ruta poderase xestionar a visita a un obradoiro con artesáns traballando.

Información: Ecomuseo do Forno do Forte  981 711 520  ecomuseo.fornodoforte@malpicadebergantinos.es