Mércores 12°
  4. O Forno da Costa súmase ao patrimonio cultural do Concello de Malpica rehabilitado para a súa posta en valor

20Set 2014

As obras do conxunto arquitectónico e artesán, situado no centro de Buño, están practicamente rematadas

540-f-foto

O Concello de Malpica aproveitou o verán para rehabilitar o Forno da Costa, un dos máis emblemáticos de Buño, que pasará a formar parte da ruta interior do pobo oleiro. O alcalde, Eduardo Parga, e o concelleiro de Obras, Miguel Fernández, visitaron o complexo, acompañados pola aparelladora municipal.

O Forno da Costa é un dos 4 catalogados no concello, e forma parte do grupo de fornos comunais que durante séculos foron utilizados polos oleiros do barrio da Costa, no centro da vila.

Dende o Concello considérase que este patrimonio, único en Galicia, debe ser conservado e posto en valor tanto polo seu interese turístico como polo significado que ten na olería de Buño. Por ese motivo, dende a Alcaldía fixéronse as xestións correspondentes para conseguir o financiamento necesario para as obras Segundo explicou o alcalde, Eduardo Parga, a rehabilitación do Forno da Costa foi posible despois de negociar coa Deputación Provincial da Coruña o cambio do uso dos fondos destinados en principio á adquisición do Forno da Lucha, que non puido levarse a cabo.

Coa rehabilitación deste forno, os tradicionais barrios oleiros de Forno Novo, Mouróns e Costa teñen as súas edificacións recuperadas.

O conxunto de Forno da Costa consta do forno de cocer a cerámica e de dous cabanotes para gardar materiais e almacenar toxo. Son estruturas características e propias da olería de Buño que grazas a este proxecto foron recuperadas.

O forno, que se atopaba en bastante bo estado, presentaba necesidades de saneamento do muro dianteiro, de reconstrución da boca, ademais da retirada do engadido no muro.

Nun dos cabanotes foi substituída toda a estructura de madeira, que se atopaba seriamente deteriorada. O pilar de ladrillo cerámico foi suplido por outro acorde ao conxunto, e os muros de mampostería de pedra foron saneados.

No segundo cabanote levouse a cabo a reconstrución parcial e saneado dos muros, a reconstrucción dun dos pilares e a instalación dun tellado novo.

O custe da obra foi de 79.200,01 ?, financiados pola Deputación de A Coruña e o Concello de Malpica de Bergantiños. Según o convenio asinado porlas dúas entidades o 25 de abril deste ano, a Deputación achega 59.122,80 ? e o Concello, 20.077,21 ?