4. O Concello de Malpica recupera a Croa do Castro

14Ago 2014

O Concello de Malpica recupera a Croa do Castro

A limpeza será o primeiro paso para a posta en valor do xacemento da parroquia de Cerqueda, máis grande e máis complexo ca o de Borneiro
540-f-foto

O Concello de Malpica de Bergantiños está levando a cabo un intenso labor de recuperación do patrimonio arqueolóxico e etnográfico que abrangue dende a restauración do Forno da Costa, en Buño, onde xa remataron os labores de limpeza, ata a posta en valor da Croa do Castro, na parroquia de Cerqueda. Hoxe pola mañá celebrouse na casa consistorial unha reunión na que participaron o alcalde, Eduardo Parga; o concelleiro de Turismo, Alfredo Cañizo; Xosé Manuel Varela e Manuel Chouciño, en representación das entidades da parroquia de Cerqueda que están a traballar tamén na recuperación do xacemento; o profesor da USC Manuel Gago e técnicos municipais de Cultura e Urbanismo. O obxectivo: avanzar no proxecto que fará posible o redescubrimento para toda a poboación dun castro da Idade do Ferro máis grande e complexo ca o de Borneiro (Cabana).

Neste momento falta por solventar un último trámite burocrático, que o Concello de Malpica espera ter listo no mes de setembro, para que poida comezar o desenvolvemento do proxecto de posta en valor. O traballo inicial consistirá na limpeza do castro e do seu entorno, para o cal levarase a cabo unha campaña de captación de voluntarios coa finalidade de conseguir que os veciños e veciñas se impliquen directamente no proxecto. A proposta inclúe, ademais, a elaboración dunha páxina web que recollerá toda a información sobre o Castro da Croa e a parroquia de Cerqueda; así coma a organización de actividades para escolares, charlas informativas e un vídeo.

O alcalde e o concelleiro de Turismo expresaron o compromiso do Concello de Malpica coa recuperación do Castro da Croa polo enorme interese arqueolóxico que pode ter e porque o seu estudo podería contribuír ao descubrimento de novos datos sobre a orixe da cultura oleira.