Luns 15°
  4. A Xunta prevé entregar despois do verán os títulos de propiedade da concentración parcelaria da parroquia de Cerqueda

26Xul 2015

A delegada territorial da Xunta na Coruña, Belén do Campo, mantivo unha xuntanza de traballo co alcalde, Eduardo Parga, e cos técnicos municipais para avanzar no proceso e resolver as dúbidas plantexadas
540-f-foto

A Xunta de Galicia prevé levar a cabo despois do verán a entrega dos títulos de propiedade coa que se dá por finalizado o proceso de concentración parcelaria na parroquia de Cerqueda, iniciado en 1992.

A delegada territorial da Xunta na Coruña, Belén do Campo, e un técnico de Medio Rural veñen de manter unha xuntanza de traballo co alcalde do municipio, Eduardo Parga, e con traballadores municipais. O obxectivo do encontro foi a resolución das dúbidas plantexadas en relación ao novo acordo de concentración parcelaria para así compatibilizar a súa aplicación co Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) e coa Lei de Ordenación Urbanística de Galicia (LOUGA).
Ata o día de hoxe, a Consellería de Medio Rural e Mar leva investidos case 1,8 millóns de euros para a asistencia técnica e as obras pertinentes nunha superficie a concentrar de 793 hectáreas. O proxecto permitiu aos 969 propietarios da zona reducir o número de parcelas desde as 4.585 iniciais ás 1.849 resultantes, alcanzando, deste xeito, unha superficie media de 3.700 metros cadrados.

Os traballos incluídos neste proxecto consistiron, por unha banda, na realización dos servizos técnicos para a investigación da propiedade, levantamentos topográficos e confección de planos parcelarios, clasificación de terras e acondicionamento de fincas e, por outra, no deseño e creación dunha rede axeitada de camiños principais e secundarios que permiten o acceso ás novas fincas e o tránsito de máquinas agrícolas.

A regulación e ordenamento do novo deseño das fincas permite acadar unha mellor capacidade de aproveitamento da terra e supón un mecanismo dinamizador para a economía local. Segundo destacaron os representantes da Xunta, a concentración parcelaria posibilita a mellora e modernización das técnicas de produción agraria co emprego de maquinaria agrícola, facilita a prevención dos incendios forestais, alimenta o calor das terras en cultivo e pon en uso outras abandonadas. Ademais destas vantaxes, elévase a calidade de vida do agricultor, actualízase a documentación de titularidade dos propietarios das fincas e foméntase a recuperación de áreas recreativas no concello.