4. A conselleira de Medio Ambiente anuncia que a depuradora de Malpica estará rematada antes de fin de ano

13Feb 2015

Ethel Vázquez visitou hoxe a obra acompañada polo alcalde, Eduardo Parga, e outros membros do goberno municipal
540-f-foto

A conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, Ethel Vázquez, salientou esta mañá que as obras da nova depuradora de Malpica estarán rematadas a finais de 2015. A EDAR ten capacidade para dar servizo a unha poboación de máis de 7.000 habitantes.

Vázquez Mourelle, acompañada polo alcalde de Malpica, Eduardo Parga, e dos concelleiros Miguel Fernández e Alfredo Cañizo, visitou esta mañá as obras desta actuación hidráulica, cuxos traballos se centran na actualidade na cimentación da parcela na que se asentará a EDAR. Recordou que para dispoñer do espazo, como paso previo, foi necesario construír uns novos edificios portuarios e a demolición dos antigos, deixando libre a parcela na que se executan as obras.

A nova depuradora, valorada en preto de 5, 5 millóns de euros (5.458.513?), e cofinanciada nun 80% polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder), solucionará as carencias no saneamento de Malpica ao empregar un tratamento biolóxico innovador, similar ao da EDAR que se está a construír en Vigo. Trátase dunha tecnoloxía de biofiltros no seu proceso de depuración, que permite reducir ao mínimo o espazo que ocupará a nova planta depuradora. Este aspecto, sumado a que a EDAR será confinada nun edificio de formigón, pedra e madeira, facilitará a súa integración no entorno portuario de Malpica, reducindo significativamente o seu impacto visual. Ademais contará cunha depuración biolóxica para reducir a materia orgánica, a través dunha biofiltración acompañada de desinfección para limitar a emisión de contaminación microbiolóxica ao medio, a pesar de que as zonas de baño están afastadas.

A EDAR de Malpica situarase no extremo sur do Porto, lugar consensuado entre Augas de Galicia, Portos de Galicia e Concello tras varios estudos de alternativas.

Ademais da depuradora, proxectase unha nova rede de saneamento de recollida das augas no extremo este da praia de Area Maior de Malpica. Trátase dun novo colector, en PVC de 400 milímetros de diámetro, de entrada a un novo bombeo que recollerá as augas da parte este do paseo e da parte oeste a través dun colector existente, e as impulsará a través dun tramo de impulsión un colector por gravidade que conducirá as augas residuais a nova EDAR. O pozo de bombeo estará composto por 2 bombas (unha de elas de reposto) de 28,2 l/s de capacidade e 5,1 kW de potencia cada unha.

Estes traballos de construción foron adxudicados á empresa UTE COPASA & Veolia Water Systems Ibérica, e previse o remate da execución das obras para finais deste ano 2015. A continuación, seguirá un ano de explotación en probas da nova planta.